مقاله اکسلنرم‌افزارهای مهندسی صنایع

آموزش سریع سه رقم سه رقم کردن اعداد در اکسل

سه رقم سه رقم کردن اعداد در اکسل(Excel)

 

سه رقم سه رقم کردن اعداد در اکسل

 

برای جدا کردن ارقام هزارگان(سه رقم سه رقم کردن اعداد در اکسل) اعداد می توان از تب Format Cells و از قسمت Number این کار را انجام داد.

 

 

اگر بخواهیم عدد موجود در یک سلول را سه رقم سه رقم جدا کنیم، سلول مورد نظر را انتخاب کرده و کلید میانبر Ctrl + 1 را فشار دهید تا وارد پنجره Format Cells شوید، در این پنجره در سمت Number تیک گزینه Use 1000 Separatr را بزنید. در قسمت Decimal Place نیز می توانید تعداد ارقام اعشاری را مشخص کنید.

ابزار COMMA STYLE

این ابزار برای سه رقم سه رقم جدا کردن اعداد درون سلول ها بکار میرود. فرض کنید در سلول G1 عدد ۵۰۰۰۰۰ نوشته شده است. برای اینکه این عدد بصورت ۵۰۰۰۰۰۰۰ نوشته شود کافیست روی ابزار COMMA STYLE یک بار کلیک کنیم.

رند نشدن اعداد در اکسل

بصورت خودکار پس از عدد دو رقم اعشار نیز نمایش داده میشود.

 

نکته: در قسمت Negative Numbers نیز می توان فرمت اعداد منفی را مشخص کرد.

به دلیل استفاده زیاد، این گزینه در تب Home نیز تعبیه شده است. عدد موجود در سلول A2 را با استفاده از تب Home یه رقم سه رقم جدا می کنیم.

 

 

 

توجه:اگر از تب Home اعداد را سه رقم سه رقم جدا کنید، نمی توانید آن اعداد را در سلول وسط چین نمایید.

 

 

در شکل روبه رو هر دو سلول A1 و A2 وسط چین شده اند، اما سلول A2 وسط چین نشده است چون برای جدا کردن ارقام هزارگان از تب Home استفاده شده است نه پنجره فرمت سل.

 

امیدواریم از این مطلب در سایت صنایع سافت که درباره سه رقم سه رقم کردن اعداد در اکسل بود، لذت برده باشید. هر سوال و نظری دارید برای ما کامنت بذارید، کمتر از یک روز پاسخ داده می‌شه 😉

۳.۹/۵ - (۷ امتیاز)

احمد جعفری

کارشناسی رشته مهندسی صنایع، شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ هدفم اینه که بازارکار رشته صنایع رو برای فعالین این حوزه شفاف‌تر کنم.

مقالات مرتبط

نظرات ۲

  1. سلام وقت بخیر
    در صورتی که بخوایم ارقام یک سلول رو به تعداد دلخواه از یکدگیر جدا کنیم(به عنوان مثال ۵رقم ۵رقم ) از چه فرمول یا کدام قسمت این کار را انجام می دهیم؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا