مقاله اکسلنرم‌افزارهای مهندسی صنایع

آموزش تنظیمات فونت (Font) در اکسل | (تصویری و گام به گام)

بخش Font در زبانه Home

فونت در اکسل

آموزش بخش فونت در نرم افزار اکسل در این آموزش به طور کامل توضیح داده می شود. این زبانه عموما شامل ابزارهایی برای تنظیم شکل ظاهری کاربرگ اکسل میباشد. در تصویر زیر زبانه HOME را مشاهده میکنید.

رنگ فونت در اکسل

این زبانه خود شامل هفت بخش به نام های NUMBER ،ALIGNMENT ،FONT ،CLIPBOARD، CELLS ،STYLES و EDITING میباشد. در ادامه هر کدام از این بخش ها و ابزارهای دورن آنها توضیح داده خواهند شد.

بخش Font در اکسل

در ادامه آموزش فونت در اکسل این بخش برای تنظیم نوع خط نوشتار، اندازه و رنگ آن، رنگ پس زمینه سلولها و کادر آنها کاربرد دارد. در شکل زیر بخش FONT را مشاهده میکنید.

رنگ فونت در اکسل

ابزار FONT فونت در Excel

این ابزار برای تعیین نوع خط نوشتار در سلول است. برای انتخاب یک فونت برای یک سلول کافیست ابتدا روی آن سلول کلیک کرده تا فعال شود، سپس با کلیک بر گزینه FONT از لیست باز شده فونت دلخواه خود را انتخاب کنید. فرض کنید در سلول H2 کلمه “حسابداری” نوشته شده است.

فونت در اکسل

برای تغییر فونت آن ابتدا این سلول را فعال کرده و سپس روی گزینه فونتفونت در اکسل کلیک میکنیم و از لیست باز شده فونت دلخواه را انتخاب میکنیم.

فونت در اکسل

با انتخاب فونت B LOTUS متن دورن سلول H2 بصورت زیر تغییر میکند.

طراحی صفحه در اکسل

آموزش مرتبط : آموزش بخش ALIGNMENT در نرم افزار اکسل

تغییر سایز(اندازه) فونت در اکسل : ابزار FONT SIZE

این ابزار برای تغییر اندازه داده های نوشته شده در سلولها بکار میروند .برای تغییر اندازه متن درون یک سلول ابتدا آن را فعال کرده و سپس روی گزینه FONT SIZE سایز اعداد در اکسل کلیک کرده و از لیست باز شده اندازه دلخواه را انتخاب میکنیم. فرض کنید میخواهیم اندازه متن موجود در سلول H2 را بزرگ کنیم. برای این کار ابتدا آن را فعال میکنیم.

سایز اعداد در اکسل

سپس با کلیک بر گزینه FONT SIZE از لیست باز شده اندازه دلخواه را انتخاب میکنیم.

طراحی صفحه در اکسل

خواهیم دید که متن درون سلول H2 بصورت زیر تغییر یافته است.

بولد کردن متن اکسل

آموزش مرتبط برای شما : آموزش اکسل مقدماتی تا پیشرفته کاملا رایگان

افزایش اندازه فونت در اکسل : ابزار INCREASE FONT SIZE

با کلیک بر این ابزار اندازه فونت در سلول افزایش مییابد. فرض کنید بخواهیم متن دورن سلول H2 را بزرگتر نماییم. ابتدا آن را فعال میکنیم و سپس روی ابزار SIZE FONT INCREASE کار با سلول های اکسل کلیک میکنیم.

زیبا سازی اکسل

کاهش اندازه فونت در اکسل : ابزار DECREASE FONT SIZE

با کلیک بر این ابزار اندازه فونت در سلول کاهش مییابد. فرض کنید بخواهیم متن دورن سلول H2 را کوچکتر نماییم. ابتدا آن را فعال میکنیم و سپس روی ابزار DECREASE FONT SIZE کار با سلول های اکسل کلیک میکنیم.

بولد کردن متن اکسل

ضخیم کردن متن(بولد) در اکسل : ابزار BOLD

این ابزار برای برجسته کردن متن دورن یک سلول کاربرد دارد. برای برجسته کردن متن دورن یک سلول ابتدا آن را فعال کرده سپس روی گزینه BOLD استایل متن در اکسل کلیک کنید.

کج کردن متن اکسل
کج کردن متن در اکسل : ابزار ITALIC

این ابزار برای کج و زاویه دار نوشته شدن متن کاربرد دارد. برای زاویهدار کردن متن یک سلول ابتدا آن را فعال کرده و سپس روی گزینه ITALIC کج کردن متن اکسل کلیک میکنیم.

تغییر ظاهر اکسل

بخوانید : آموزش فرمول نویسی اکسل (Excel) برای مهندسان صنایع | (قدم به قدم)

زیرخط دار(آندرلاین) در اکسل : ابزار UNDERLINE

این ابزار برای کشیدن خط زیر متن و اعداد کاربرد دارد. برای اینکه زیر یک متن در سلول خط بکشید ابتدا آن را فعال کنید سپس با کلیک بر گزینه UNDERLINE )

استایل متن در اکسل تغییر ظاهر اکسل

استایل متن در اکسل

کادر در اطراف سلول ها در اکسل : ابزار BOTTOM BORDER

در ادامه آموزش فونت در اکسل این ابزار برای رسم کادر اطراف سلول ها بکار میرود. با کلیک بر گزینه BOTTOM BORDER تم در اکسل لیستی باز میشود که انواع کادرها در آن مشاهده میشود. فرض کنید میخواهید در قسمت بالا و پایین سلول H2 کادر داشته باشید. برای این کار ابتدا سلول H2 را فعال میکنیم از لیست گزینه BOTTOM BORDER یک بار گزینه BOTTOM BORDER

تم در اکسل

و یکبار گزینه TOP BORDER را انتخاب میکنیم.

طراح اکسل

حالا شکل سلول H2 بصورت زیر است:

طراح اکسل

برای حذف هر کدام از این کادرها کافیست از لیست باز شده گزینه NO BORDER را انتخاب کنید.

زیبا سازی اکسل

رنگ پس زمینه سلول ها در اکسل : ابزار FILL COLOR

این ابزار برای انتخاب رنگ پس زمینه سلول ها بکار میرود. برای تغییر رنگ پس زمینه کافیست روی ابزار FILL COLOR رنگ متن در اکسل کلیک کنید و از لیست باز شده رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رنگ متن در اکسل رنگ متن در اکسل

تغییر رنگ فونت متن ها در اکسل : ابزار FONT COLOR

این ابزار برای تغییر رنگ متن نوشته شده در سلول بکار میرود. برای تغییر رنگ یک متن کافیست ابتدا آن سلول را فعال کرده و سپس روی گزینه FONT COLOR رنگ متن در اکسل کلیک کرده و از لیست باز شده رنگ مورد نظر را انتخاب کرد.

زیبا سازی اکسل

امیدواریم از این مطلب در سایت صنایع سافت که درباره آموزش فونت در اکسل بود، لذت برده باشید. هر سوال و نظری دارید برای ما کامنت بذارید، کمتر از یک روز پاسخ داده می‌شه 😉

۵/۵ - (۲ امتیاز)

احمد جعفری

کارشناسی رشته مهندسی صنایع، شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ هدفم اینه که بازارکار رشته صنایع رو برای فعالین این حوزه شفاف‌تر کنم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا