مقاله اکسلنرم‌افزارهای مهندسی صنایع

آموزش بخش استایل(STYLES) در اکسل | تصویری و گام به گام

بخش STYLES در نرم افزار اکسل

این بخش شامل ابزارهایی برای فرمت سلولها و همچنین شامل فرمتهای شرطی است. در تصویر زیر ابزارهای این بخش را مشاهده میکنید.

ظاهر اکسل

ابزار CELL STYLES در اکسل

این گزینه یک سری فرمتهای آماده برای سلولها را در خود جای داده است. با کلیک بر گزینه CELL STYLES انواع مختلف فرمتها نمایان میشود که برحسب نیاز و علاقه خود میتوانید آنها را انتخاب کنید.

رنگ بندی سلول های اکسل

آموزش مرتبط : جدا کردن عدد از متن در اکسل | (سریع و ساده + معرفی افزونه)

چگونه می‌توان با استفاده از Style فرمت عددی پیش فرض یک فایل اکسل را تغییر داد؟

در اکسل می‌توان استایل‌های مختلفی را تعریف کرده و در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده نمود. در خود اکسل نیز چند استایل از قبل تعریف شده وجود دارد و از آن‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

گزینه Style در تب HOME قرار دارد.

در حالت عادی اکسل از استایل Normal استفاده می‌کند. بنابراین با تغییر و سفارشی کردن این استایل می‌توان فرمت مورد نظر را در آن فایل اعمال کرد. برای سفارشی کردن استایل مانند شکل زیر بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه …Modify را انتخاب کنید.

در پنجره زیر بر روی گزینه Format کلیک نمایید تا پنجره Format Cells باز شود، در پنجره Format Cells تغییرات مورد نظر را اعمال کرده و Ok نمایید.

امیدواریم از این مطلب در سایت صنایع سافت که درباره آموزش بخش STYLES در اکسل بود، لذت برده باشید. هر سوال و نظری دارید برای ما کامنت بذارید، کمتر از یک روز پاسخ داده می‌شه 😉

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

احمد جعفری

کارشناسی رشته مهندسی صنایع، شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ هدفم اینه که بازارکار رشته صنایع رو برای فعالین این حوزه شفاف‌تر کنم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا